بازگشت به دنیای فیلم های جنایی و کارآگاهی و ادای دینی به آگاتا کریستی به همراه خاطره بازی و سرگرمی ولی نه فقط سرگرمی و خاطره بازی صرف، چاقوکشی فیلمی است در نگاه اول سرگرم کننده ولی در زیر متن خود حرف های دیگری نیز برای گفتن دارد.

ویژگی هایی از فیلم که از همان دقایق آغازین می‌شود متوجه آن ها شد، طراحی صحنه، نورپردازی، استفاده از رنگ و فضاسازی پرجزئیات آن به همراه موسیقی متن جذاب آن است.بازی های خوب آن علارغم پرجمعیت بودن فیلم و درخشش آنا د آرماس و بازی متفاوت و خوب دنیل گریک از نقش جیمز باند دیگر نکاتی از فیلم است که به چشم می‌خورد.

اما بهترین ویژگی فیلم، فیلمنامه قوی آن است، فیلمنامه ای که مخاطب را از اول تا آخر فیلم با خود همراه می‌کند، بیننده را غافلگیر می‌کند، کلیشه‌ای نیست و ساختار فیلم های معمایی و جنایی را می‌شکند و در پس این داستان جذاب، سرگرم کننده، پرکشش و پر از غافلگیری حرف های مهمی برای گفتن دارد و جامعه ثروتمند همیشه حق به جانب را نقد می‌کند و دید افراد نسبت به مهاجر ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

و در نهایت چاقوکشی فیلمی است که مخاطب را سرگرم می‌کند، کمی او را می‌خنداند، معماهایی برای او طرح می کند و با حل آن ها او را غافلگیر می‌کند و حرف های مهمی در زیرمتن خود به مخاطب می‌زند.